Hienoa, hienoa, hienoa. Yksi tämän päivän arvostetuimmista koirankouluttajista, Victoria Stilwell, tulee Suomeen pitämään koulutusseminaaria.

www.tikkatv.fi/victoria-stilwell-helsingin-finlandia-talolla-lauantaina-16-6/

Ostin lipun tietysti saman tien, enkä jättäisi tätä viiden tunnin luentoa väliin mistään hinnasta. Olen seurannut Victorian ohjelmaa, kirjoituksia, artikkeleita ja kaikkea hänen tekemisiään jo vuosia, ja ihailen ja arvostan suunnattomasti mitä hän on tehnyt yleisesti koirien puolesta ja erityisesti positiivisen kouluttamisen edistämiseksi ja tiedon levittämiseksi. Hänen kirjoistaan ja muista teksteistä, ja tietysti myös It's me or the dog- ohjelmasta minun on ollut mahdollista oppia periaatteessa kaikki, mitä olen ikinä koirien kouluttamisesta tarvinnut tietää. Ja se on vain minun oma mielipiteeni johtuen siitä, että hänen tapansa kouluttaa ja ohjata koiria on juuri sitä miten haluan omien koirieni kanssa toimia, niin nykyisten kuin tulevien; ja koska törmäsin hänen ohjelmaansa juuri silloin, kun pienen Ivin kanssa etsimme oikeaa tietä mitä lähteä kulkemaan kun tarvitsimme koulutukseen suuntaa. Tietysti on myös lukemattomia muita kouluttajia jotka käyttävät samantapaisia koulutuskeinoja, joita seuraan ja ketä arvostan aivan yhtä lailla. Olen niin kiitollinen siitä, miten monta ongelmaa olemme pystyneet ratkaisemaan ja millaisen suhteen olen saanut luotua koiriini. Positiiviset koulutustavat tulevat aina olemaan meidän perheessä se ainoa ja oikea tapa.

Ja olen niiiin iloinen että pääsen kesäkuussa kuuntelemaan tämän upean kouluttajan seminaaria..! En malta odottaa.